Magento to świetna platforma stworzona z myślą o e-commerce. Sam CMS jednak nie wystarczy – jego fundamentem musi być także dobry serwer. Warto dobrze zastanowić się nad jego wyborem, gdyż dzięki temu unikniesz niepotrzebnych problemów z wydajnością strony czy komplikacji związanych z koniecznością zakupu nowego hostingu. W tym artykule dowiesz się zatem, jak dobrze wybrać Magento hosting. Na początek omówmy sobie kwestię przygotowania się do tego zadania.

Magento hosting – ustal, czego potrzebujesz

Przed dokonaniem zakupu musisz znać swoje potrzeby. Zwróć uwagę na następujące czynniki: 

 

Wielkość ruchu na stronie

Ustal, ile wizyt może generować Twoja strona podczas normalnego działania, jak i w trakcie szczególnego natężenia ruchu. Nie bagatelizuj tej drugiej kwestii – na pewno nie chcesz, aby w trakcie szczególnych wyprzedaży i promocji, podczas których możesz zarobić najwięcej, sklep odmówił posłuszeństwa.

Jeśli już prowadzisz sklep, przeanalizuj dane z Google Analytics dotyczące ruchu. Od dostawcy hostingu możesz także uzyskać logi NginX, w których znajdziesz dokładny rozkład czasowy wejść na stronę.

Ilość produktów i ich rodzaj

Asortyment sklepu to bardzo ważny czynnik, który należy rozważyć przy wyborze hostingu Magento. Dokładnie weź pod uwagę charakterystykę produktów. Jeśli któreś z nich mają liczne wariacje (np. kubek, w którym można niezależnie od siebie zmieniać kolor oraz elementy ozdobne), wpłynie to w znaczący sposób na wydajność serwera.

Omówmy zatem teraz to, na jaki rodzaj serwera warto się zdecydować.

Magento hosting – serwer współdzielony

W przypadku hostingu współdzielonego kilku użytkowników w tym samym czasie korzysta z jednego serwera. Jest to jedno z najpopularniejszych i jednocześnie najtańszych rozwiązań na rynku, które sprawdza się w przypadku normalnych stron, jednak zwykle nie sprosta wymaganiom sklepów internetowych.

Zalety:

  • Może sprawdzić się w przypadku bardzo małych sklepów internetowych
  • Niska cena

Wady:

  • Ograniczona skalowalność
  • Ograniczona konfiguracja
  • Na funkcjonowanie sklepu mogą mieć wpływ działania innych współużytkowników serwera (których oczywiście nie kontrolujesz)


Serwer współdzielony w przypadku hostingu na platformę Magento będzie odpowiedni tylko dla najmniejszych sklepów.

Magento hosting – serwer dedykowany

W przypadku hostingu dedykowanego otrzymujesz cały fizyczny serwer tylko dla siebie! Daje Ci to pełną kontrolę nad każdym aspektem jego infrastruktury. Zyskujesz także dużą swobodę w kwestii stosowanego oprogramowania.


Zalety:

  • Świetny stosunek ceny do wydajności
  • Wysokie bezpieczeństwo
  • Swoboda konfiguracji, która pozwala stworzyć rozwiązania dokładnie pod swoje potrzeby


Wady:

  • Trudny proces skalowania
  • Trudny proces downgrade’u
  • Wysoki koszt początkowy
  • W przypadku problemów technicznych jesteś zdany głównie na samego siebie


Skorzystaj z serwera dedykowanego, gdy jesteś pewny, że Twój sklep będzie mieć bardzo duże wymagania i do tego dysponujesz sporym budżetem, który wystarczy na samodzielną obsługę infrastruktury.

Magento hosting – serwer VPS

Serwer VPS to rozwiązanie pośrednie między hostingiem dedykowanym i współdzielonym. Nie otrzymujesz w tym przypadku serwera na własność, ale jednocześnie „nie wchodzisz sobie w drogę” z innymi użytkownikami, gdyż nie dzielicie razem zasobów maszyny.


Zalety:

  • Cena niższa od serwerów dedykowanych
  • Możliwość łatwego i swobodnego dostosowania parametrów serwera
  • Swoboda w skalowaniu w górę i w dół


Wady:

  • Cena wyższa od serwerów współdzielonych
  • Ograniczone możliwości konfiguracji w porównaniu do serwera dedykowanego
  • Obsługa takiego serwera wymaga pewnych umiejętności technicznych


VPS to idealne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz większej wydajności niż serwer współdzielony (co jest wysoce prawdopodobne), ale nie stać Cię na hosting dedykowany.

Na koniec zwróćmy uwagę na inne elementy istotne podczas wyboru hostingu.

Bezpieczeństwo

Podstawą bezpiecznego sklepu jest certyfikat SSL. Jeśli dostawca hostingu ma je w swojej ofercie, zintegrowanie ich z Twoim sklepem będzie znacznie łatwiejsze, niż gdybyś zamawiał go z zewnętrznego źródła.
Nie zapomnij także o dedykowanej zaporze sieciowej (firewall). W przypadku sklepów internetowych powinna ona funkcjonować jako hardware, a nie software, gdyż zwiększy to jej skuteczność.

Komentarze